Přeskočit na obsah Přeskočit na hlavní menu

Czech POINT i v Rozsochách

Autor Josef Smolka, publikováno 17. 3. 2008. Obecní úřad.

Naše obec se zařadila mezi 101 obcí kraje Vysočina, kde byl spuštěn projekt Czech POINT. Stalo se tak poté, co se obec k tomuto bezesporu prospěšnému projektu dobrovolně přihlásila a zajistila všechny nezbytné administrativní i technické kroky k jeho zprovoznění v kanceláři obecního úřadu. Co to vlastně ten Czech POINT je a k čemu je nám dobrý? V současné době je definován jako asistované místo pro komunikaci s veřejnou správou, kde lze obdržet ověřené výstupy z informačního systému veřejné správy. Přeloženo do řeči srozumitelné normálnímu člověku, lze říci, že díky Czech POINTU můžete v současnosti namísto obíhání několika úřadů získat potřebné „papíry“ na počkání na jednom místě, které může být navíc i ve vašem bydlišti, jako je tomu v současné době i v Rozsochách. Je to možné díky tomu, že pracovník, obsluhující toto místo, má přístup do elektronického informačního systému veřejné správy, odkud si vámi požadované údaje prostřednictvím sítě internet „stáhne“ do svého počítače. Díky elektronickým podpisům ověří jejich pravost, vytiskne je a přidá k nim doložku, kterou dokládá jejich správnost. V současné době lze prostřednictvím systému Czech POINT získat výpis z rejstříku trestů, obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku a katastru nemovitostí.

Jako každá služba jsou však i výstupy pořízené prostřednictvím Czech POINTU zpoplatněny. V případě, že obecní úřad neurčí jinak, je cena první stránky výpisu stanovena na 100,– Kč a každá další na 50,–Kč. V Rozsochách byla na základě rozhodnutí rady obce cena první stránky výpisu snížena na 50,–Kč, takže může být v některých případech tato služba velmi zajímavá i po finanční stránce. Nejdůležitější ovšem zůstává skutečnost, že se jedná o první krok k odbourání „běhání po úřadech.“ Ambice Czech POINTU totiž spočívají v tom, že by měl v budoucnu občan přijít na jedno místo, kde by podal svou žádost a o veškerá potřebná potvrzení, a další podklady nezbytné k příslušnému správnímu řízení by se postarala státní správa sama, prostřednictvím již zmíněného informačního systému. Stručně řečeno by přestal obíhat občan, ale začala by obíhat pouze potřebná data. Všechna místa, kde lze službu Czech POINT v současné době využít, jsou vypsána na internetových stránkách http://www.czechpoint.cz. Cílem ovšem je, aby mohl v budoucnu každý komunikovat s úřady z tepla svého domova, od svého počítače, poté, co se prokáže svým osobním elektronickým podpisem, takzvaným kvalifikovaným certifikátem. Přejme Czech POINTU, aby dokázal v co nejkratším čase tuto dobrou myšlenku zavést do praxe.

Komentáře (0)

Zatím žádný komentář.

Přidejte váš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pole označená hvězdičkou (*) jsou povinná.